ХТЗ представив трактор з двигуном FTP-Iveco і оновлену гусеничну модель

Харківський тракторний завод взяв участь у найбільшій Міжнародній агропромисловій виставці AgroExpo 2018, яка проходила у Кропивницькому з 26 по 29 вересня.

Цей захід вважається одним з наймасштабніших в Україні - в 2018 році понад 600 компаній взяли участь, з них 100 – вітчизняні виробники. AgroExpo збирає велику кількість представників машинобудування або пов'язаних з даною галуззю компаній. І, звичайно ж, головна мета проведення подібних виставок полягає в тому, щоб українські і світові виробники представили свої новинки і їх роботу на демонстраційних показах в полі.

ХТЗ - легендарний і єдиний в країнах колишнього СНД виробник як колісних, так і гусеничних тракторів – за трохи більше, ніж рік роботи після вимушеного простою зміг не тільки наростити обсяги продукції, техніки, при цьому кардинально поліпшивши якість, але і здивувати присутніх своїми новинками. Одна з них – серійний колісний трактор ХТЗ-248К.20, обладнаний двигуном відомого світового виробника FPT-Iveco N67. Дана силова установка - це шестициліндровий, 6,7-літровий турбодизель з системою CommonRail (паливо постійно перебуває під високим тиском в загальній для всіх форсунок паливної магістралі). Порівняно з двигунами, які нині встановлюються на ХТЗ, новий мотор від FPT-Iveco виграє за паливною економічностю (від 10 до 15%), крім того, ці моделі найкращі в своєму класі за інтервалами проходження ТО – заміна масла повинна проходити кожні 600 мотогодин. При цьому, на заводі відзначають, що вибір палива грає важливу роль – на солярці сумнівного виробництва двигун працювати не буде.

Крім силової установки, серійна модель ХТЗ отримала ряд оновлень, таких як: модернізована коробка передач 12/4 з удосконаленою системою очищення масла, де застосовано новий фільтр із збільшеним терміном служби (до 500 мотогодин). Також були винесені в доступне місце перепускний клапан і заправна горловина, а модифікована гідравлічна і навісна системи дозволяють використовувати трактор із високошвидкісним вітчизняним та іноземним сільськогосподарським обладнанням. Необхідно відзначити, що раніше кардинальні зміни відбулися і всередині кабіни: підресорене крісло тепер можна налаштувати під вагу водія, регулюється також і рульова колонка. Для поліпшення шумоізоляції кабіни змінено розташування педалей. З'явилася сонцезахисна шторка і кондиціонер. Перероблено розташування органів керування навісним обладнанням, доопрацьований гальмівний кран.

img_6028

Великий інтерес у відвідувачів виставки викликало додаткове обладнання, представлене ХТЗ - баластний вантаж (його можна замовити при покупці трактора у вигляді опції). Один варіант установки обтяжувача конструктора розмістили на задній полурамі в міжколесному просторі, а другий - у вигляді частин, що розкладуються – встановили в нішу диска колеса.

img_6102

- Радує, що вітчизняне машинобудування не відстає від закордонних виробників і демонструє зовні привабливий і доступний за ціною продукт, який, до того ж, добре оснащено. У конкурентів в базових комплектаціях такого обладнання не представлено, - зазначає в інтерв`ю виданню AgroReview керівник фермерського господарства із Запорізької області Іван Залізняк.

Але це не єдина новинка, якою похвалився ХТЗ. Для проведення демонстраційного показу з Харкова привезли гусеничний трактор ХТЗ-181.20, який також отримав ряд оновлень. Фахівці заводу встановили шестикаткову торсіонно-балансирну підвіску, що дозволило без проблем працювати в полі після рясних опадів. До речі, це єдиний гусеничний трактор з більш ніж десятка машин, який взяв участь у демонстраційному показі в зв'язці з сільськогосподарським обладнанням на AgroExpo. Не забули розробники і про збереження ґрунту, адже використання гусеничного рушія значно знижує питомий тиск, і при цьому відсутнє буксування. Завдяки більшій продуктивності гідравлічної системи (збільшена до 130 літрів), трактор може працювати з сучасними посівними комплексами як вітчизняного, так і імпортного виробництва. Спеціально розроблений ергономічний дизайн у поєднанні з новим облицюванням дозволяє збільшити робочу зону видимості, а встановлений в кабіні кондиціонер створює комфортний мікроклімат, що знижує стомлюваність і збільшує ефективну роботу оператора.

img_6179

- Мене вразило, як гусеничний трактор виробництва ХТЗ без проблем виїхав у поле з дисковою бороною, незважаючи на те, що вже який день поспіль йде дощ, а колісні в поле випускати ніхто не ризикнув. Я замислююся над придбанням такого трактора, – поділився враженнями учасник виставки Юрій Ус.

Фахівці відзначають, що повернення модернізованого гусеничного трактора на ринок України позначиться позитивно, і вже найближчим часом завод отримає на них замовлення. Тим не менш, конструкторам ще належить попрацювати над варіантами рушія з метою запропонувати покупцям ще й гумотросову гусеницю.

Представники ТОВ «ТД «ХТЗ» відзначають, що головною перевагою є низька ціна трактора, а також невисока вартість його утримання. А якщо додати до цього державну програму компенсації, яка передбачає відшкодування від 25 до 40% від вартості, то техніка Харківського тракторного заводу стає ще доступнішою для вітчизняних сільськогосподарських підприємств і фермерських господарств.

Джерело: AgroReview

04.10.2018