Харківський трактор. «Робоча конячка», яка не підводить

Харківський трактор. «Робоча конячка», яка не підводить

Нарощувати виробництво, при цьому зберігаючи головні переваги харківського трактора - цінову доступність, ефективність, надійність, - стратегічний план розвитку ХТЗ. Про це заявив генеральний директор підприємства Андрій Коваль.

За його словами, в травні завідчани побили рекорд останнього десятиліття з виробництва запчастин. "На ХТЗ виготовили їх більш ніж на 14 млн. грн., - це ж також обсяг валової продукції, обсяг реалізації, і він прив'язаний до заробітної плати", - коментує гендиректор. На заводі вважають виробництво запчастин не менш важливим, ніж сільгоспмашин: за час простою ХТЗ на ринку з'явилося багато низькоякісної контрафактної продукції. А це б'є в першу чергу по селянам.

ХТЗ - одне з найвідоміших найстаріших підприємств України. Для Харкова завжди було містоутворюючим. Трактор СХТЗ-15/30 безвідмовно «орав» на полях СРСР, і саме з ним, до речі, пов'язані трудові рекорди відомої старшому поколінню Паші Ангеліної. У 1936 році з конвеєра ХТЗ зійшов 150-тисячний трактор, а в 1967 - мільйонний. Можливо, сьогодні, коли у багатьох підприємств життя коротке, складно уявити собі такі обсяги виробництва, але в ті роки харківський трактор швидко став найвідомішою, улюбленою, звичною сільгосптехнікою, «робочою конячкою». Із нею легко справлялися, вона була проста, але разом з тим надійна, міцна. Її було легко відремонтувати, не витрачаючи дорогоцінний час і не несучи великих витрат. У 80-ті роки наш трактор був відомий в 36 країнах світу.

Про харківську машину ходять легенди - нібито в роки війни білоруський фермер розібрав трактор, і той пролежав три роки купою металу. Після війни був знову зібраний і не один рік безвідмовно працював, як і раніше доводячи свої безперечні якість і надійність. У це можна повірити: в деяких господарствах і сьогодні бігають трактора, яким кілька десятків років.

ХТЗ знав різні часи. Але головна фішка харківського трактора - та сама, завдяки якій українські фермери досі надають перевагу трактору виробництва ХТЗ, а не китайським аналогам, - не змінилася. На підприємстві вважають: машина повинна бути зручною в експлуатації, сучасною, надійною, а її ремонт у разі необхідності - не вимагати значних витрат і не створювати проблем фермерам.

- Можу вже відкрити власний музей сільгосптехніки, - жартує директор агропідприємства «Агросфера» Михайло Іванович Харченко. У його фермерському «музеї» - старовинний гусеничний трактор виробництва ХТЗ, який до цих пір на ходу і безвідмовно працює (!). Найкраще, за його словами, в музейній колекції. Є у фермера і нова машина Харківського тракторного заводу. «За своїми параметрами трактор нічим не поступається аналогічним імпортним варіантам. Додатковий і безумовний плюс - ніяких проблем з ремонтом, усі запчастини доступні», - коментує фермер.

Господар сільгосппідприємства Леонід Олексійович Арістов - сам тракторист «зі стажем». Пояснює: на першому місці - «економіка» бізнесу.

- До кінця збору врожаю я повинен чітко розуміти, скільки заробив, скільки витратив, в тому числі на експлуатацію техніки, - каже фермер. - Харківський трактор виправдовує себе повністю: витрати на обслуговування мінімальні, машина надійна і невибаглива. Можливо, «іноземці», якими сьогодні заповнений ринок, більш комфортні. Але ціна!.. А витрати на їх обслуговування - в три-чотири рази вище.

На підприємстві кажуть: немає такої техніки, яка б не вимагала постійного вдосконалення. Розробники, прислухаючись до думки споживачів, намагаються зробити трактор більш комфортним, а обслуговування - ще більш доступним. За словами губернатора Харківської області Юлії Світличної, Олександр Ярославський планує витратити значні кошти на модернізацію підприємства. І перш за все це торкнеться поновлення верстатного парку, застарілої техніки. Її замінять на багатоопераційну, але для цього потрібен час і, скажімо прямо, значні фінансові вливання. Із модернізацією обладнання процес вдосконалення трактора піде значно швидше. «Із одного боку, те, що зараз було прийнято указ, що компенсує покупцям техніки ХТЗ 20% від її вартості, дасть істотне зростання продажів трактора на ринку України. А з іншого, інвестиції в модернізацію дозволять знизити накладні витрати на виробництво машин", - коментує Андрій Коваль.

На підприємстві не приховують: на завод чекає оптимізація виробництва, а також кадрова реорганізація. Тут очікують на молодь. Обіцяють конкурентну зарплату, сподіваються, що випускники технічних вузів, які приходять на практику, залишаться на заводі. Сьогодні ХТЗ співпрацює в плані підготовки фахівців з профільними вузами міста.

Газета Вечірній Харків, від 27.06.2017

29.06.2017
  • Харківський трактор. «Робоча конячка», яка не підводить
  • Харківський трактор. «Робоча конячка», яка не підводить
  • Харківський трактор. «Робоча конячка», яка не підводить